ارتباط با مدیریت
  • 1403/05/21 - 13:45
  • - تعداد بازدید: 51
  • - تعداد بازدید کنندگان: 42
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری جلسه فصلی سفیران سلامت ادارات رباط کریم

جلسه فصل تابستان سفیران سلامت ادارات شهرستان رباط کریم برگزار شد.

336831.mp3 برگزاری جلسه فصلی سفیران سلامت ادارات رباط کریم

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رباط کریم؛  جلسه فصل تابستان سفیران سلامت ادارات شهرستان رباط کریم، یک شنبه 21 مرداد1403 درسالن اجتماعات ستاد شبکه بهداشت برگزار شد.

دراین جلسه دکتر آرش اتابکی؛ رئیس مرکز بهداشت رباط کریم  بر نقش موثر سفیران سلامت در کنار اعضای تیم سلامت، در راستای حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه تاکید کرد.

درادامه وفایی؛ کارشناس مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت در خصوص بیماریهای منتقله از پشه های مهاجم آئدس، ویژگیهای رفتاری پشه، راههای انتقال و پیشگیری از آن و همچنین آخرین اخبار وضعیت کشور از نظر استقرار پشه و بیماری تب دانگی در کشور مطالبی را عنوان کرد.

سپس با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و حضور زائران در پیاده روی اربعین حسینی و همپنین شیوع بیماری سرخک در کشور عراق، توصیه شد زائران عتبات عالیات بالای 15 سال قبل از عزیمت،   برای دریافت واکسن سرخک به مراکز سلامت مراجعه نمایند.

 کارشناس مبارزه بر بیماریهای شبکه بهداشت  بر لزروم  استفاده از ماسک در اماکن سربسته،  پماد یا لوسیون دورکننده حشرات، پوشیدن لباسهای آستین بلند ترجیحا" به رنگ سفید، رعایت بهداشت فردی، اجتناب از مصرف سبزیجات خام و مایعات غیر بسته بندی توسط زائران  اربعین حسینی تاکید کرد.

در ادامه جلسه حامدی کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت در مورد موضوعاتی نظیر: آشنایی با عوامل خطر کنترل تغذیه ای بیماریهایی غیر واگیر، اهمیت مصرف نان کامل و فرهنگ سازی مصرف شیر و لبنیات صحبت کرد.

موسویان کارشناس مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت نیز درباره خود مراقبتی سازمانی در ادارت با رویکرد حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان مطالبی را عنوان نمود.

 گفتنی است: در پایان جلسه از سفیران سلامت اداراتی که در سال گذشته همکاری  و تعامل مناسبی با این شبکه داشتند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

  • گروه اخبار : برگزاری جلسات
  • کد خبر : 336831
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings