ارتباط با مدیریت
  • 1402/09/14 - 11:11
  • - تعداد بازدید: 53
  • - تعداد بازدید کنندگان: 46
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

غربالگری بیش از 36000 نفر از اهالی شهرستان رباط کریم در پویش ملی دیابت و فشارخون

دکتر سعید لغوی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم، از غربالگری بیش از 36 هزار نفر از اهالی شهرستان رباط کریم درپویش ملی دیابت و فشارخون خبر داد.

320011.mp3 غربالگری بیش از 36000 نفر از اهالی شهرستان رباط کریم در پویش ملی دیابت و فشارخون

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رباط کریم، دکتر سعید لغوی؛  مدیر  شبکه بهداشت و درمان در گفتگو با روابط عمومی این شبکه تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار مرگ در کشور براثر ابتلا به  بیماری های غیرواگیر رخ می دهد و علت مرگ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در کشور نیز  بیماری های قلبی و عروقی می باشد.

دکتر لغوی با بیان اینکه32 درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور پرفشاری خون دارند و این در حالی است که  بیش از ۶۰ درصد این افراد از بیماری خود خبر ندارند و همچنین  علت بیش از 30 هزار مرگ سالانه در کشور بیماری دیابت می باشد و حال آن که  حدود ۳۰  درصد از مردم از ابتلای خود به دیابت اطلاع ندارند.

 درادامه  این مقام مسئول هدف ازاجرای پویش ملی دیابت و فشارخون را ارتقای سواد سلامت جامعه و گشایش پرونده الکترونیک برای هر ایرانی عنوان وتاکید کرد: با اجرای پویش ملی سلامت،  سیاستگذاری و برنامه ریزی و مداخلات مناسب ۲۰۰ هزار مرگ در اثر فشار خون قابل اجتناب است لذا تمامی افراد بالای 18 سال(متولدین ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۸۴ به قبل)  در این پویش از نظر دو بیماری دیابت و پرفشاری خون از تاریخ ۲۰ آبان تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ مورد غربالگری قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم خاطر نشان کرد:  جمعیتی بالغ بر نفر 198 هزار نفردر شهرستان رباط کریم واجد شرایط شرکت دراین پویش هستند و از ابتدای آغاز این طرح، بیش از  36 هزار نفر از واجدین، غربالگری شدند.

دکتر لغوی در پایان گفت:"مردم می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود ضمن شرکت در این پویش، شاهد ایجاد پرونده الکترونیک سلامت خود باشند. ایستگاه‌های سیار در محله های شلوغ نیز خواهیم داشت که متعاقبا" اطلاع رسانی می شود.

گفتنی است: پویش ملی سلامت از۲۰ آبان سال جاری آغاز شده است.

  • گروه اخبار : همایش ها و مناسبت ها بهداشتی
  • کد خبر : 320011
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings