ارتباط با مدیریت
  • 1403/07/10 - 11:46
  • - تعداد بازدید: 31
  • - تعداد بازدید کنندگان: 28
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان(9 مهر تا 9 آبان1403)

338884.mp3 پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان(9 مهر تا 9 آبان1403)

امروزه یکی ازعوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است. در اکثر کشورهای دنیا سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است. در کشور ایران نیز شایع ترین سرطان در جمعیت زنان، سرطان پستان می باشد.

سلامت زنان و به ویژه مادران از مفاهیم زیربنایی در توسعه است و با توجه به نقش زنان در خانواده و سلامت فرزندان و جامعه، افزایش آگاهی و شناخت ایشان در خصوص سرطان پستان و عوامل خطر آن، علایم هشداردهنده و راه های تشخیص بیماری در مراحل زودهنگام، اهمیت بسزایی در کنترل بیماری دارد.

در حال حاضر برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان برای تمامی زنان 30 تا 69 سال در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با انجام ارزیابی و بررسی افراد از نظر سوابق فردی و خانوادگی و داشتن عوامل خطرابتلا به سرطان پستان انجام می شود. اصول خودمراقبتی به فرد آموزش داده می شود و در صورتی که فرد از نظر بیماری مشکوک و یا پرخطر باشد، برای اقدامات تشخیصی و درمانی به سطوح تخصصی ارجاع داده می شود.

برای ایجاد حساسیت در گروه هدف، پویش پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان درماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) برگزار می شود.

این پویش فرصت مناسبی برای ارائه آموزش راه های پیشگیری، عوامل خطر و علایم هشداردهنده سرطان پستان به جامعه، به ویژه زنان می باشد؛ بنابراین از تمامی بانوان دعوت می کنم برای دریافت آموزش های لازم و خدمات ارزیابی سرطان پستان  به نزدیک ترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی به منزل خود مراجعه نمایند.

  • گروه اخبار : همایش ها و مناسبت ها بهداشتی
  • کد خبر : 338884
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings