ارتباط با مدیریت
  • 1403/02/24 - 07:38
  • - تعداد بازدید: 32
  • - تعداد بازدید کنندگان: 28
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

گفتگو با مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی جمعیت

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رباط کریم به مناسبت فرا رسیدن هغته ملی جمعیت، با دکتر لغوی مدیر شبکه بهداشت و درمان گفتگو کرد.

333043.mp3 گفتگو با مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی جمعیت

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رباط کریم، دکتر سعید لغوی مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم، به مناسبت فرارسیدن هفته ملی جمعیت، در گفتگو با روابط عمومی این شبکه گفت: جمعیت در هر کشوری عامل رشد اقتصادی و اقتدار دفاعی و سیاسی آن کشور است،  بنابراین سالخوردگی جمعیت یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی بوده که تقریبا در همه کشورهای جهان در حال وقوع می باشد اما میزان و سرعت آن در میان کشورها متفاوت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم با اشاره بر بیشتر بودن نرخ رشد جمعیت سالخورده در کشورهای در حال توسعه  نسبت به کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: پیری یا سالخوردگی جمعیت باعث افزایش هزینه ها درحوزه سلامت/ خدمات شده و به علت کاهش چشمگیر ورودی صندوق های بازنشستگی، این صندوق ها دچار ورشکستگی می شوند لذا هزینه های بخش سلامت (هزینه های درمانی، بهداشتی و نگهداری) با پیری جمعیت به صورت تصاعدی بالا می روند و فشار زیادی را به نظام سلامت و به اقتصاد کشورها وارد می کنند.

  دکتر لغوی یادآور شد: ایران دارای رتبه سوم جهانی در سرعت حرکت به سمت سالمندی است و در حال حاضر بیش از 10% جمعیت ایران بالای 60 سال سن داشته و  طبق پیش بینی سازمان جهانی تا سال 2050 میلادی(1430شمسی) 30% افراد ، بالای 60 سال خواهند بود و سالخوردگان جمعیت ایران به 33% افزایش می یابد. یعنی به ازای هر 3 نفر 1 سالمند وجود خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 10% جمعیت کشور ما سالمند است و 10% این جمعیت سالمند در خانه های سالمندان زندگی می کنند .

 مدیر شبکه بهداشت و درمان رباط کریم  اظهار داشت: این شبکه نیز در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فعالیتها و اقدامات آموزشی، فرهنگی، نظارتی و ارایه خدمات سلامت را در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت وخانه های بهداشت  تحت پوشش خود اجرا می کند.

 دکتر لغوی در ادامه خاطر نشان کرد:  پیرو ابلاغ سیاست های کلی جمعیت در ۱۴ بند از سوی مقام معظم رهبری (مدظله تعالی)، هفته آخر اردیبهشت ماه هر سال به عنوان هفته ملی جمعیت نامگذاری شده و امسال نیز گرامیداشت هفته ملی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ) با شعار "نقش من درجوانی ایران" و با محورهای موضوعی ذیل برگزار می شود:

- تقویت هویت مادری واجرای منشور کرامت مادری

- تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده

- بی فرزندی/تک فرزندی/دیرفرزندی/کم فرزندی و عوارض آن

 - مقابله با سقط عمدی ‌جنین

- ناباروری ، دلایل و راهکارها

- ترویج ازدواج بهنگام،آسان و پایدار(مقابله با بی ازدواجی/دیرازدواجی/طلاق و...)

- ترویج زایمان طبیعی/ایمن و فیزیولوژیک  

- جوانی جمعیت،دستاوردها و پیامدها

 

  • گروه اخبار : همایش ها و مناسبت ها بهداشتی
  • کد خبر : 333043
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings